La primera excursió del 2008, del grup Cranques Reumàtiques, ha estat al Tomir. Aquest puig és una de les principals altures de la serra de Tramuntana, amb 1.013 metres, i es  presenta com una gran massa rocallosa solitària. La seva situació geogràfica permet gaudir d’unes  vistes espectaculars de les badies de Pollença i Alcúdia, i de tot el Pla de Mallorca.

Després del llarg trajecte en autobús des de Capdepera, començam la pujada des del quilòmetre 17 de la carretera de Lluc a Pollença, al viver de la finca de Menut. La primera part del camí està asfaltada i ens du, després de mitja hora de caminar, a les cases de Binifaldó, on berenam sota unes  alzines impressionants. Poc després continuam la caminada per un camí de carro fins que arribam a una barrera, just devora de la planta embotelladora, i, agafant un caminoi que parteix cap a  l’esquerra, ens enfilam per un bosc de pins i alzines. En sortir del bosc seguim pujant, vorejant els penyals i enfilant una sèrie de petits estrets.

Ja a  la part superior, el pendent se suavitza i divisam un primer cim, que deixam a l’esquerra. Seguim les fites que marquen l’itinerari, ja gairebé sense camí, mentre   pujam suaument. Uns minuts després arribam al cim, marcat per una fita geodèsica. Allà dinam i admiram un paisatge encisador. Veritablement, el dia acompanya: un bon sol, una lleugera brisa que refresca l’ambient i una visibilitat que desitjaríem per a cada excursió. Mentre que uns fan una becadeta o descansen després del  dinar, uns quants visitam les cases de neu, el monument etnològic més interessant de l’itinerari.

Reiniciam la caminada, ja de baixada, i en poc més d’una hora i mitja tornam al punt de partida.

El més que vé, anirem a Sóller, concretament a la zona de Bàlitx.