Excursió a Cala Magraner i Cala Vigili

Es tracta d’una excursió senzilla, sense gaire pujades, que se pot fer en un dematí. Contràriament als mesos d’estiu, durant l’hivern se pot arribar sense dificultats a aquests platges verges de la costa manacorina.

La sortida es troba a la carretera PMV-4014 de Porto Cristo a Cales de Mallorca (aproximadament al quilòmetre 1,6). Aparcàrem vora un camí ample situat a la dreta. Des d’aquest camí travessam la carretera 100 metres després (en direcció a Porto Cristo) trobàrem un botador des d’on surt un camí en direcció a la mar.

El camí voreja una paret de pedra (esquerra)  i no presenta cap dificultat. Passat devers un quilòmetre trobàrem un altre botador que puja la paret i poc després s’endinsa en el llit del torrent, gairebé planer. Uns vints minuts després, caminant poc a poc, trobàrem una petita zona humida que s’omplia amb l’aigua de la mar, fruit de la maror que hi havia.

A la platja poguérem gaudir de l’espectacle de les fortes onades provocades per la llevantada. Després d’una estona de passeig  per la platja de pedres, admirant els magnífics penyassegats que fan d’aquesta cala una zona privilegiada  per l’escalada, van pujar per la part sud del torrent.

Després d’un minuts de pujada arribàrem a un ample camí que seguírem en direcció contrària a la mar i que després gira a l’esquerra i de bell nou torna a la costa. Així arribàrem a la punta que separa Cala Magraner de Cala Virgili, gaudint d’una panoràmica espectacular de la costa, amb ones que rompien contra les parets verticals.

Poc després baixàrem a Cala Virgili, una estreta cala on les ones s’alçaven amb molta força. Tot un espectacle. Desprès de berenar i fer unes fotografies i vídeos partírem cap enrere pel mateix llit del torrent que enllaça amb el camí principal i tornàrem a Cala Magraner.

Allà trobàrem una parella d’escaladors ascendint per les vies d’escalada obertes a la zona de la platja. Les fortes onades van omplir (encara és) el llit de la desembocadura del torrent, obligant-nos a sortir del camí en alguns trams .

En poc menys d’una hora eren de bell nou als cotxes. Malgrat el fort vent i l’amenaça de pluja, resultà una interessant excursió amb l’espectacle afegit de la mar.