vostè es troba aquí: Inici Collaboracions Documentació Gabellina i Oriental (16)
24.05.2013
  • Augmenta la mida de la font
  • Mida de la font per defecte
  • Disminueix la mida de la font

Documentació Gabellina i Oriental (16)

Correu electrònic Imprimeix PDF

Documentació Gabellina i Oriental (16)

Dorothy Bate i el nostru Myotragus

(Recopilació [quasi] final)

[01]

 

 

El passat dissabte dia 16 de juny la Tertúlia Gabellina i Oriental va organitzar un altre petit homenatge a Dorothy Bate, descobridora del primer Myotragus dins la cova de na Barxa. Aquest acte formava part d’una sèrie d’activitats que començaren ja fa dos anys i culminaren aquest dit dissabte dia 16 amb la presentació dins la cova del capítol de la biografia de Bate que fa referència a Capdepera; concretament de la seva versió catalana, obra de l’amu en Biel Mir.

I avui, des d’aquesta secció, farem una recopilació final de gairebé tot el material que s’ha publicat en relació al Myotragus, a Dorothy Bate i a la cova de na Barxa, amb la inclusió també del video que es va filmar durant l’excursió i el posterior dinar de Myotragus al forn al cassinu de l’Orient.

És, per tant, una documentació (quasi)final, per tal que tots els gabellins siguin conscients que la documentació gabellina i oriental va començar fa molt i molt de temps, i que fins i tot els animalons han marcat la nostra història i, per tant, les nostres vides. Els detalls, els petits detalls, també són importants, així com també les sensacions i fins i tot els sentiments. De tot això qualque dia en podrem fer un tot que ens faci entendre d’on venim i potser on anam.

Mentrestant anam fent, organitzant excursions, fent dinars, sopars i tertúlies, estudiant i documentant el passat com si tot això fos el més important del món, però en realitat ho feim amb una actitud de modèstia i d’esperança, perquè som conscients que, tanmateix, tots noltrus també som animalons cercant una sortida digna a tot aquest trencaclosques laberíntic que és la vida.

 

Miquel Llull

Bibliotecari del Golea

 

[02]

Cròniques de la primera excusió organitzada per la difunta Tertúlia Gabellina Destarotada:

El Myotragus gabellí i Miss Dorothy Bate

Excursió cap a la ciència de Dorothea M. A. Bate i el seu Myotragus

Una agulla dins un paller (capítol biogràfic sobre Bate i Capdepera)

Open publication - Free publishing - More barxa


Video de l’excursió


 

Articles sobre el Myotragus i na Barxa


Crònica de la segona excursió

 


En aquest enllaç trobareu la crònica que va fer en Toni Rafel al bloc Urxella.

 

[03]

 


[04]

 


[05]

 


[06]

 


[07]

 


[08]

 

Foto del mes

Qui Está En línia

Tenim 3402 visitants en línia

PUBLICITAT 5






FINS 30 DE JUNY


OFERTES







CALIDAD Y PROFESIONALIDAD
EN COMIDAS PARA LLEVAR



































SON BARBASSA




PUBLICITAT 6