Acabada la ruta circular, quedava la caminada de Fuente De i un poc de turisme.

Dia 8 de juliol
Fuente De – Sostres.

De bon matí marxàrem cap a Fuente De, després d’un ràpid dejuni partírem cap a Fuente De. Plovia i les perspectives no eren bones. De camí passarem per un parell de pobles amb molt d'"encant".

Un company decidí quedar (no volia forçar el seu genoll operat) i la resta prenguérem el telefèric amb poca gana, de fet a la coa ens banyàvem (mira que no  tenir aixopluc!). La pujada pel “Cable” és espectacular malgrat el mal temps. El telefèric salva 753 metres de desnivell, fins arribar als 1823 metres, en  4 minuts. Al Gran Mirador plovia i la boira ens tapava la vista de la vall. Així i tot, tapadets i amb paraigües iniciaren la ruta PR24 des del Cable a Fuente  De de 14,5 quilòmetres. Es tracta d’una baixada fàcil per una pista ample i vistes molt boniques.

Primerament el camí és planer fins una cruïlla, on afortunadament deixa de ploure, i des d’aquí comença a baixar suaument fins el Chalet Real, passant per la font de Resalau. Així que ens llevaren la roba d’abric i gaudírem de la baixada ja que, malgrat el camí és fàcil, el paisatge és el típic d’alta muntanya, amb praderies i cims vorejant amples valls.

Passat el refugi de Álivas hi trobàrem una bifurcació, nosaltres seguírem la direcció cap a Fuente De. Superat un portell el camí canvia, es torna més estret, entrant en una zona boscosa preciosa amb alguna que altra pujada i baixada pronunciada, a la vessant del Pico Valdecoro. La ruta es tanca de nou a Fuente De, just a l’entrada al telefèric.

Al pàrquing agafàrem el cotxe i ens aturàrem en el primer poble que trobàrem, Espinama, on trobàrem un restaurant que oferia un bon menú del dia. Gaudírem ben be del dinar.
De tornada a Potes ens aturàrem a visitar l’església del monestir de Santo Toribio de Liébana. A Potes visitarem la Torre del Infantado  amb una exposició de Beatos i la església de San Vicente, amb una exposició de fotografia nocturna.

Deixàrem Potes per anar cap a Sostres passant pel desfiladero de Hermida. La pujada és per una carretera espectacular, a més comença a ploure. Sostres ens reb a una tempesta espectacular, arribàrem pels pèls al refugi (vaja que ens banyàrem poc!) i alà dintre poguérem veure caure l’aigua a barrals, i llamps també, de fet s’anà la llum una bona estona.  Ens dutxàrem i,  aprofitant una lleu pausa, anàrem a sopar al bar del poble. Tota la nit plou ben fort.

Dia 9 de juliol

Cap a Bulnes i visita gastronòmica

Teníem previst fer la pujada pel camí de Bulnes cap el refugi de l’Urriellu, el Naranjo de Bulnes,  però amb el mal temps feia en afluixàrem. El temps ( i els pronòstics) no eren bons. Així que agafàrem  el funicular de Bulnes, passejàrem pel poble, pujàrem al mirador ( a dalt, els cims estaven tapats).

A mig matí  baixàrem cap a Arenas de Cabrales i  visitarem la Cava del queso de Cabrales, amb una visita guiada. Sortírem amb ganes de comprar formatge, es clar.

Per dinar teníem previst anar a Casa Niembro a Asiegu (Premio Pueblo Ejemplar de Asturias 2019), una recomanació del guia. La sidra i el menjar típic asturià espectacular, de fet forma part de la Ruta’l Quesu y la Sidra (https://www.rutalquesuylasidra.com/sidreria-casa-niembro/).

Després d’un bon dinar partírem cap a Comillas, visitant el Capricho de Gaudí, fent una visita guiada, amb un guia molt simpàtic.

De Comillas anàrem cap a Sant Vicente de la Barquera visitant la catedral de Santa Maria de los Ángeles i  el castell del Rei, situats a la part més alta de la vila oferint molt bones vistes del poble. Després de fer un volt, seguírem en ruta cercant un hotel de carretera per dormir.

Dia 10 de juliol

De ruta turística, ja de tornada a l’aeroport.

Calia aprofitar el dia abans d’arribar a l’aeroport i férem un volt  per la costa asturiana. De bon matí érem Llanes,  cercàrem un lloc per berenar (una xocolata amb xurros) i poc després passejàvem pel port.

De Llanes a Rivadesella on visitàrem el barri del Portiellu .  Visitàrem les cases colonials de la platja de Santa Marina, el parc natural del Malecón i l’exposició de la Cueva Bustillo ( la visita a cova original s'ha de reservat amb molt de temps) .

Des de Ribadesella seguírem  (dinàrem de camí) cap a Lastres: un poble preciós que s’enfila des del port amb carrers estrets i costeruts. Allà passarem una bona estona fins l’hora de partir cap a l’aeroport i agafar l’avió cap a Palma.